1 jul 2016, 9:00 CET

Utnämning i BillerudKorsnäs koncernledning

Mikael Andersson har rekryterats som chef för BillerudKorsnäs affärsområde Corrugated Solutions. Mikael har en gedigen erfarenhet från internationell försäljning och känner väl till affärsområdet då han fram tills nyligen var dess försäljningsdirektör.

BillerudKorsnäs affärsområde Corrugated Solutions erbjuder högpresterande wellpappråvara i form av fluting och liner samt kompletta förpackningslösningar till en global kundkrets av konverterare och varumärkesägare.

- Vi hälsar Mikael varmt välkommen tillbaka till BillerudKorsnäs och till hans nya position som affärsområdeschef. Vårt affärsområde Corrugated Solutions, med en omsättning om 3,3 miljarder SEK, har en fantastisk möjlighet att fortsätta sin värdetillväxt. Med basen i en väletablerad position som materialleverantör växer vi nu den delen av affären som utgörs av förpackningslösningar till varumärkesägare i en årlig takt om 20-30%, säger Per Lindberg, BillerudKorsnäs vd och koncernchef.

Mikael tillträder sin nya befattning i BillerudKorsnäs 1 augusti 2016.

För mer information, vänligen kontakta:

Per Lindberg, VD och koncernchef, 08-553 335 00

Henrik Essén, SVP Kommunikation och Hållbarhet, 08-553 335 00

Informationen är sådan som BillerudKorsnäs Aktiebolag (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Avlämnad för offentliggörande kl 9.00 den 1 juli 2016.