7 nov 2016, 13:00 CET

Paulina Ekvall utnämns till HR-direktör för BillerudKorsnäs

Paulina Ekvall har rekryterats som ny HR-direktör till BillerudKorsnäs. Hon kommer närmast från Arla Foods Sverige AB där hon som Senior HR Director framgångsrikt lett organisationens förändring mot större kund- och medarbetarfokus.

Paulina Ekvall har en gedigen bakgrund som HR-chef i flera multinationella miljöer, bland annat inom Unilever, Johnson&Johnson och Pfizer Consumer Healthcare. Under de senaste åren var Paulina Senior HR Director på Arla Foods Sverige. Hennes arbete uppmärksammades under 2015 med utmärkelsen årets HR-chef i Human Growth Award.

- Vi är glada över att ha rekryterat Paulina Ekvall till posten som ny HR-direktör för BillerudKorsnäs och önskar henne varmt välkommen till oss. BillerudKorsnäs är ett bolag med stora ambitioner och vi vet att förverkligandet av dessa ambitioner är resultatet av att alla våra medarbetare driver förändring varje dag, i stort som smått. Jag ser därför mycket fram emot att få in Paulinas erfarenhet och hennes energi i vår fortsatta utveckling, säger Per Lindberg, BillerudKorsnäs vd och koncernchef.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Essén, SVP Kommunikation och Hållbarhet, 0730-57 38 01

Denna information är sådan information som BillerudKorsnäs AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 november 2016 kl. 13.00 CET.