13 jan 2014, 13:30 CET

Ändringar i valberedning 2014

I oktober 2013 offentliggjordes att valberedningen för årsstämman 2014 i BillerudKorsnäs bestod av Mia Brunell Livfors, utsedd av Investment AB Kinnevik, Michael M.F. Kaufmann, utsedd av Frapag Beteiligungsholding AG, Björn Franzon, utsedd av Swedbank Robur fonder samt Frank Larsson, utsedd av Handelsbanken fonder.

I december 2013 inträffade ägarförändringar bland de större ägarna i BillerudKorsnäs i samband med att Investment AB Kinnevik avyttrade sitt aktieinnehav i BillerudKorsnäs. I enlighet med instruktionerna för tillsättande av valberedningen har nu valberedningens sammansättning ändrats för att reflektera dessa ägarförändringar. Ledamöterna i den nya valberedningen, som har utsetts av de större ägarna i bolaget baserat på kända aktieinnehav per den 30 december 2013, är:

• Michael M.F. Kaufmann utsedd av Frapag Beteiligungsholding AG
  • Mathias Leijon, utsedd av Nordea Fonder
  • Björn Franzon, utsedd av Swedbank Robur fonder
  • Peder Hasslev, utsedd av AMF Försäkring & Fonder

Mia Brunell Livfors och Frank Larsson har avgått från valberedningen.

Information om valberedningens arbete finns på BillerudKorsnäs webbplats www.billerudkorsnas.se. Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra det med e-post till valberedningen@billerudkorsnas.com eller med brev till BillerudKorsnäs AB (publ), Att: Valberedningen, Box 703, 169 27 Solna. Årsstämman kommer att hållas i Stockholm den 6 maj 2014.

För mer information, vänligen kontakta:

Hannu Ryöppönen, Styrelseordförande, +44 7788 882627 eller 08-553 335 05

Andreas Mattsson, Corporate Legal Counsel, 08-553 335 16 eller 072-585 16 78

Informationen är sådan som   BillerudKorsnäs Aktiebolag (publ) ska offentliggöra enligt lagen om   värdepappersmarknaden. Avlämnad för offentliggörande kl 13.30 den 13 Januari   2014.