12 maj 2011, 15:45 CET

Erbjudande om courtagefri försäljning av Billerudaktier

Styrelsen i Billerud AB (publ) har, baserat på årsstämmans bemyndigande 4 maj 2011, beslutat att erbjuda sina aktieägare med innehav om 199 aktier eller färre, möjlighet att utan att betala courtage sälja sina aktier över NASDAQ OMX Stockholm. Billerud har av historiska skäl många aktieägare som endast äger ett begränsat antal aktier. För att förenkla innehavsförändring har ett erbjudande utvecklats tillsammans med Nordea som innebär att Billerud bär kostnaden för courtage som annars hade utgått på försäljningar av aktier som sker i enlighet med erbjudandet.

De aktieägare som berörs av erbjudandet kommer att erhålla ett brev med ytterligare information och en anmälningssedel för deltagande. Erbjudandet genomförs under perioden 16 maj - 8 juni 2011.

Detta erbjudande riktar sig inte till och är inte tillgängligt för aktieägare med hemvist i USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland, Sydafrika, Japan eller något annat land eller jurisdiktion där acceptans av erbjudandet skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar eller skulle kräva ytterligare åtgärd utöver vad som krävs enligt svensk lag.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Bertil Carlsén, Ekonomi- och finansdirektör, 08-553 335 07, 073-021 10 92
Sophie Arnius, Investor Relations Manager, 08-553 335 24, 070-590 80 72

Informationen är sådan som Billerud AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Avlämnad för offentliggörande kl. 15.45 den 12 maj 2011.