29 okt 2009, 9:00 CET

Valberedning inför årsstämma 2010

Avlämnad för offentliggörande den 29 oktober 2009 kl. 09.00

Enligt beslut vid Billerud AB:s årsstämma den 6 maj 2009 har styrelsens ordförande kontaktat de största aktieägarna och efter dessa kontakter har en valberedning tillsatts. Valberedningen har nedanstående sammansättning: Michael M.F. Kaufmann, Frapag Beteiligungsholding AG, ordförande Hans Ek, SEB Fonder och SEB Trygg Liv Ulf Strömsten, Catella AB Ingvar Petersson, styrelseordförande i Billerud AB, är sekreterare i valberedningen. Aktieägare är välkomna med förslag och synpunkter till Valberedningen på e-post valberedningen@billerud.com eller per post under adress Valberedningen, Billerud AB, Box 703, 169 27 Solna. Årsstämman 2010 äger rum den 4 maj 2010 på Nalen, Regeringsgatan 74, Stockholm. Stockholm i oktober 2009 Billerud AB (publ) För ytterligare information, vänligen kontakta: Ingvar Petersson, Styrelseordförande Billerud AB, +46 70 595 76 05 Informationen är sådan som Billerud AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden