6 apr 2009, 15:32 CET

Billerud Skog fortsätter öka Öppnar kontor i Luleå

Billerud skog fortsätter att utöka sin verksamhet och öppnar nu ytterligare ett kontor. Denna gång i Luleå.

Billerud Skog startade sin verksamhet för två år sedan. Antalet anställda har ökat med det dubbla bara det senaste året och likaså gäller antalet kunder. Det ställer också större krav på att etablera kontor på fler strategiska platser i Norrbottens län.

- I och med att vi växt starkt sedan starten så behöver vi ett kontor till. Luleå är en centralort och vi har många skogsägare som bor på andra platser i Sverige men har skog i länet. Det blir lätt för dem att besöka oss när de ändå kommer med, till exempel, flyget till Kallax. Det är en strategiskt väl vald plats för vår ambition att växa ytterligare i länet, säger Fredrik Forsén regionchef för Billerud Skog.

Det nya kontoret ligger på Handelsgatan 11 på Storheden i Luleå. Såväl skogsköpare som avverknings- och transportledare kommer att finnas i lokalerna.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Forsén, ny regionchef Billerud Skog, tfn 0923-662 00 alt. 070-3129991
Johan Sakari, VD Billerud Skog, tfn 08-553 335 04 alt. 070-542 18 08

Mer fakta om Billerud Skog
Billerud Skog AB ansvarar för Billeruds försörjning av fiberråvara och biobränsle.
Företaget etablerades under 2007 i syfte att stärka råvaruanskaffningen till Billeruds industrier. Det totala inköpsbehovet, för att försörja egen industri, uppgår till ca 5,5 miljoner m3fub massaved och flis samt ca 350 GWh biobränsle per år. Billerud Skog har för närvarande 27 anställda.
Billerud Skogs region norr har till uppgift att försörja Billerud Karlsborg med råvara. Regionen levererar dessutom sågtimmer till ett antal externa sågverk på orten. Regionen köper leveransvirke och avverkningsrätter från såväl större centrala leverantörer som mindre privata markägare. Den totala årsvolymen uppgår till ca 1,7 miljoner m3fub.

Billerud är ett förpackningspappersföretag. Affärsidén är att erbjuda kunderna förpackningsmaterial och lösningar som främjar och skyddar deras produkter - förpackningar som är attraktiva, starka och gjorda av förnyelsebara material. Billerud har en världsledande position inom ett flertal produktsegment, både inom papper till konsumentförpackningar och för industriella ändamål. Produktionen sker vid koncernens tre integrerade massa- och pappersbruk i Sverige samt vid ett brittiskt pappersbruk.