28 mar 2006, 14:03 CET

Nya medlemmar i ledningsgruppen

I slutet av 2005 beslutade Billeruds styrelse att gradvis införa en organisation baserad på affärsområden i stället för som tidigare på bruk. Den nya organisationen gäller från 1 mars 2006. I linje med den nya organisationen utökas Billeruds ledningsgrupp från och med den 1 april 2006 med cheferna för de tre affärsområdena: Lennart Eberleh, Packaging Boards Johan Nellbeck, Packaging & Speciality Paper Niklas Söderström, Market Pulp Bertil Carlsén tillträder som CFO den 1 april 2006. I övrigt består ledningsgruppen av: Per Lindberg, VD och koncernchef Anna-Lena Nyberg, personaldirektör Stina Blombäck, Brukschef Billerud Karlsborg Peter Davidson, Brukschef Billerud Skärblacka Anders Snell, Brukschef Billerud Gruvön Solna den 28 mars 2006 Billerud AB (publ) Per Lindberg VD och koncernchef För ytterligare information, vänligen kontakta: Per Lindberg, VD och koncernchef, telefon 08 553 335 00