8 jun 2006, 8:16 CET

Nu invigs Gruvöns miljardinvesteringar!

Under de senaste åren har Billerud genomfört omfattande ombyggnationer och investeringar på Gruvöns bruk i Grums, Värmland. Resultatet är en ny externrening och ett omfattande energiprojekt med ombyggd barkpanna, ny ångturbin och förbättrad elförsörjning. 14 juni 2006 är det dags att inviga investeringarna. Med start klockan 11.00 anordnas genomgångar av projekten och guidade turer vid de nya anläggningarna. Schema för dagen 11.00 Välkomsttal av Anders Snell, brukschef Projektbeskrivning av Lennart Källén, projektansvarig Invigningstal av Per Lindberg, VD och koncernchef Frågestund för pressrepresentanter med företrädare från projekt- och koncernledning Enkel förtäring Fördjupad projektgenomgång på plats, bildserier, föredrag, etc. på – energistation – externreningsstation Guidade turer genom de nya anläggningarna med Anders Lundqvist, Stefan Magnusson, Hilding Jonasson och Per Ivermark Enligt gällande säkerhetsföreskrifter måste besökare på Gruvön anmälas för inpassering. Vill du vara med under dagen ska du därför kontakta Britt Norder, 0555-41021, eller via e-post till britt.norder@billerud.com senast 12 juni. För ytterligare information, vänligen kontakta Britt Norder, VD-sekreterare Gruvön, och ansvarig för invigningen, 0555-41021, eller via e-post britt.norder@billerud.com. Gruvön 8 juni 2006 Billerud AB Gruvöns Bruk Anders Snell, Brukschef