11 maj 2005, 13:00 CET

Billerud vald till ett av Sveriges starkaste business-to-business varumärken

Superbrands Sveriges varumärkesråd, en expertpanel bestående av ledande personer inom den svenska varumärkesvärlden, har korat Billerud till ett av de företag som får bära titeln ”B2B Superbrand 2005”. -Inom Billerud har vi, sedan vi bildades 2001, målmedvetet fokuserat på att tydliggöra namnet Billerud och vad vi står för. Dels för att skapa en stark företagskultur, dels för att skapa en tydlig kommunikation och förhållningssätt mot kunder, aktieägare och andra intressenter, säger Peter Davidson, tillförordnad VD och koncernchef. Varumärkesorganisationen Superbrands grundades för fjorton år sedan i Storbritannien och finns idag i 42 länder. The Brand Council har i uppgift att identifiera globala och lokala varumärken som de anser förtjänar Superbrand-status. The Brand Council är i varje land erkänt som industrins oberoende auktoritet på varumärkesfrågor. Stockholm den 11 maj 2005 Billerud AB (publ) Peter Davidson Tf VD och Koncernchef För ytterligare information, vänligen kontakta: Staffan Fors, Marknadsdirektör Papper, 08-553 335 16