25 mar 2004, 13:22 CET

Billerud har tecknat ett nytt finansieringsavtal

Billerud har tecknat ett nytt finansieringavtal Billerud har tecknat ett nytt femårigt finansieringsavtal om MSEK 1.200 med SEB Merchant Banking, som huvudarrangör. Lånet kommer att användas för att refinansiera Billeruds nuvarande MSEK 2.200 lånefacilitet och kommer att sänka Billeruds upplåningskostnad med cirka 0,3 procentenheter per år jämfört med det existerande avtalet. Följande huvudbanker har förbundit sig att medverka i lånet. Huvudarrangör (Mandated Lead Arranger): SEB Merchant Banking Arrangörer: Danske Bank Nordea Svenska Handelsbanken Stockholm den 25 mars 2004 Billerud AB (publ) Bert Östlund VD och koncernchef För ytterligare information, vänligen kontakta: Kerstin Rendahl, Group Treasurer, Tel: +46 8 553 33 509 Torbjörn Jansson, SEB Merchant Banking, Tel: +46 8 506 23233 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00420/wkr0002.pdf