21 okt 2003, 14:23 CET

Billerud lanserar nytt säckpapper med högre porositet

Billerud lanserar nytt säckpapper med högre porositet Billerud har tillsammans med konverterare och slutkunder vidareutvecklat säckpapperet QuickFill och lanserar nu nästa generation av säckpapper. QuickFill Plus leder till förbättrad fyllningsekonomi i form av en snabbare och renare fyllningsprocess, mindre och kompaktare säckar, förbättrad finjustering av mängden innehåll samt mindre pappersförbrukning per säck. Säckpapperet har en unik kombination av mycket hög porositet och marknadens bästa styrkeegenskaper. Det nya papperet släpper igenom 100 ml luft på 3 sekunder och har ett TEA index på 3,1 J/g. Solna den 21 oktober 2003 Billerud AB (publ) Bert Östlund CEO Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30838 För ytterligare information, vänligen kontakta: Staffan Fors, Marknadsdirektör Papper, tel. 08 553 335 16 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00720/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00720/bild.html Pictures